tisdag 11 december 2012

Onsdag 12dec kl 13 typ

Här kommer en bild på huset jag bor i och vart jag har min säng, igår var jag iväg med kates bror och pappa, vi planterade lite majs i en community garden, sen kollade vi halva Mad max och någon typisk australiensisk tv serie, jag kan gissa att för australiensaren så är det ungefär som Mia och klara i Sverige, jag tyckte inte det var riktigt roligt, men man fattar ju inte alla skämt heller ;). Idag stack jag och Kate till utomhusbassängerna  och simmade och nu har jag gömt mig i skuggan så jag inte skrumpnar bort, jag tyckte Sydney var varmt, här är det typ halvöken...inte öken så som i tråkigt. Har käkat vegemite också!! Svart, smakar salt, svårt att beskriva, (smakar sallad eller nått, fast krispig, det är som jordgubbar som plumsar ner i mjölk) nu är jag på g ner till stan om ett tag, Kate slutar 3 så jag ska gå ner och möta upp och vi ska väl hitta på nått ,

Och till mor: jag har ett par skateskidor hos pappa tror jag om någon vill låna . c ya!

2 kommentarer:

  1. Drick,drick o drick i hettan:))! Glöm inte att du har arktiska gener! Ser trevligt ut där du håller till å låter spännande! Man lär sig nog mycket nyttigt när man får närkontakt med de bofastas värld! Ha de! Berätta hur du gör till jul!

    SvaraRadera
  2. Hej Brosch, skönt att hon inte va Josef II. Hoppas att allt är bra med dig. Det verkar inte helt fel att vara där borta istället för här i "snökaoset". Behövde du min adress, eller hur var det? Roslagsgatan 39 A, 11354 Stockholm är den adress som gäller nu. Ha det så bra nu. //Micke

    SvaraRadera