fredag 14 december 2012

15dec ca kl 10

Dag fem i albury, vi har mest hängt och inte gjort så mycket. Vi har ätit middag med kates föräldrars grannar, genuint australiensikt. Trevligt att det inte blir så turistigt. Vi har badar i floden nästan varje dag (Murray river om någon vill läsa på om den ) jag hatar att skriva för hand med bläckpenna, speciellt på smalt linjerade sidor och mjukt underlag. Beskrivning av albury : ja det är en ny definition av liten storstad. Staden hyser boställe för mången man och kvinna. Ungefärlig uppskattning av populationen skulle vara ca 90000,känslan är att det snarare är 15000. Man kan gå ut mot kvällningen i centrum och knappt möts någon (för att citera Lars winnerbäck ,vilket inte har gjorts på mången år...av någon.) Så "jag skulle låta blicken möta ändras ögon i en främmande stad" jo tjena ! Här är några saker jag mötte med blicken i en främmande stad: ett fyllo med tomteluva, en stor jävla skalbagge som tydligen besitter förmågan att flyga...in i mitt hår, en brun hund med blonda ögonbryn och dess ägare, några ungdomar ca tre st. En tjej med en såndär studentmössa som är fyrkantig, en kille som hette Phil . Ja ni förstår poängen.anywho... Det regnar i dag vilket är skönt eftersom der är varmt, därför passar jag på att skriva ett inlägg. Som ni såg i början av inlägget så skrev jag för hand, det var ett stycke jag helt hade kunnat utelämna eftersom det senare skrivs på datorn men jag ville bara förtydliga hur mycket energi jag lägger ner för er skull och då kanske det genererar i en ökad uppskattning för de enskillda orden som skrivs i inlägget..(fan vad jobbig att ordbajsa för hand, jag ångrar alla paranteser jag skriver också) hursom, det jag också ville säga med det är att Internet är väldigt off här :) jag har bananträd och bambu på framsidan av huset, jag kan äta massa frukter från träd och det är över 30 varje dag.. hmm få se nu vad jag ville säga med det...kommer inte ihåg men glad lucia på er ;)

4 kommentarer:

  1. Hej Anders! Vi sitter hos mormor med frukosten och det är lördagsmorgon, mormor, Kajsa och jag. Ska strax åka hemåt och skotta mer snö som hotat komma idag. Det är en vecka till jul ungefär. Tack för lång beskrivning av vardagen. mormor tackar för kortet! Jo det är roligt för oss att höra beskrivningar av hur det är därborta! Fortsätt gärna....hippas det blir fler regndagar med andra ord!Kram!

    SvaraRadera
  2. hej anders, jag har så ruskigt ont i ryggen, så jag känner mig som 99 år men det blir nog snart bättre bara vi kommer igång.
    kramar från oss

    SvaraRadera
  3. Det fanns mycket spännande läsning om Murray River:))! Där har du material för minst ett års exploring om du har lust att slippa röra dig så långt! Härliga nationalparker, husbåtsliv, klättring, vandring gammal historia mm, blir lite avundsjuk:))! Fast där krälar det kanske ett å annat också!?Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag tror nog du har gjort helt rätt som lämnade detta landet i rättan tid. Här är det snöslask, plusgrader, mörkt och inte vidare spännande! Du får ladda upp lite bilder så fort internetlinan blir lite bättre. Vi hörs!

    SvaraRadera