lördag 29 december 2012

kangarooooo pooo

foerst saa har vi en bild pa kangaroo eggs..nee det aer kangaru bajs. vem kunde ha anat att dem skulle se ut som kaninbajs, ja inte jag iaf. men daer har vi det, kangurus bajsar likadant som kaniner och harar hemma i sverige, dem aer i samma storlek om ni undrar, naer dem torkar sa ser dem ut som harlortar ocksa, som torkade veteklumpar om nagon skulle ha missat det.

haer har vi en kangaroo , vi for ivag och badade i Hume Weir och sedan saa fick vi foer oss att soka efter kangerur vi hittade massvis med dem bredvid de gamla arme' barackerna, suuuperduuperkul

haer stod tre andra och kollade paa oss.den haer mysiga ackliga jaevla varelsen vaentade paa oss naer vi kom hem. jag tycker inte om insekter som kan flyga, och den aer fan enorm.  haer aer en video naer jag leker och nyttjar mina superkunskaper som bushman, tyvaer are det lite skakigt eftersom jag var tvungen att kolla ner i marken hela tiden eftersom det kryllar av ormar och jag sprang i det hoega graeset, vill ju inte bli nafsad  paa, foer daa doer man.




 haer aer den daer aeckliga syrsan eller vad det nu aer, den borjade flaxa med sina tentackler saa jag var tvungen att ta fram kameran.


haer kommer lite bilder, jag som kockar, en stridsvagn, Hume Weir, kangaroos, och La Luna,



2 kommentarer:

  1. Kan tyvärr inte se videor på min dator, funkar inte som jag sa på jobbet heller o inte hos Elly. Men stillbilderna är härliga!!! Kul att se dig i matactioni gen! Ja dom ser ju lite kaninlika ut i fejset dom där ruuerna, så det kanske är lite logik i det där med poopet också:))! Fantastiska creatures! Man blir liksom vördnadsfull när man ser dem. Lite som gamla urvarelser, som älgarna ungefär!!!Take care!(Kom ihåg när din 45-dagarsförsäkring går ut:))

    SvaraRadera
  2. Hej bror! Jag försökte ringa dig men kom till mobilsvar. Fina kängurubilder! Hoppas du har en trevlig nyårsafton och ett Gott Nytt År! Kramar från oss!

    SvaraRadera