tisdag 18 december 2012

19dec kl 19 ca

Har jobbat i tre dagar för lite Cash Money om ni inte vet vad det innebär så fråga inte. Lite slit och bygg jobb, idag blev det 9 timmar grävande och tegelläggning, mycket kontanter blir det då. Har sett 5 red back spiders idag en geckoödla en skink en papegoja och en till White tail spider , rena rama zooet...stavar man så ? Måndags blev jag stucken av ett bi men det är lugnt för jag är tydligen inte allergisk, i måndags gjorde jag 40 kg betong för hand också i en gammal skottkärra. Arbetsmoralen här är härlig, det finns inga afterwork utan det är on work , det brukar låta såhär: Hey you swede try this Aussie beer. Imorgon vilodag och då ska jag fixa australiskt bankkonto och vila för det blir jobb på fredag, och mamma apropå vädret så är det typ 34 nu igår och idag, på juldagen ska det vara över 40..kram på er

1 kommentar:

  1. Hej Ante!!! Låter alldeles fantastiskt roligt! Förutom graderna o spindlarna o ölmängden:))!
    Var rädd om alla kroppsdelar bara! Nu börjar jag få julkänning, bara en arbetsdag kvar. Ska ut o leta julklappar idag o på fredag! Tyvärr gagnar det inte dig lillebror! Hör gärna fler historier! Finns det absolut inget alls du saknar härifrån, jag menar då inte alla oss fantastiska människor du känner utan andra företeelser eller förhållanden? Take Care i betongen!
    Kram Mor

    SvaraRadera