söndag 2 december 2012

Dag sex

Har bytt till ett litet hostel som ligger i samma område, det är ungefär såhär det ska vara ! Det kan finnas lömska djur bakom varje möbel och det är relativt worn-down, en härlig misär. Jag har köpt ägg som jag stekt i en kastrull och en stekpanna utan handtag, killen som har sängen under mig har sovit hela dagen i princip, han säger inte mycket och har massa talrikar under sängen. Sen bor det två finskor där tror jag och sen kom det två nya för en stund sen.

Ska iväg och ta en öl om nåntimme med två tjejer från Sweden som jag stötte på imorse, det är mycket svenskar här bara så ni vet, och kineser. Imorgon ska det bli sol igen och då kanske jag tar med mig lite picknick och drar till stranden, bondi är lättast eftersom det bara är en buss som kostar 3.50 om jag ska till manly måste jag ta en buss och sen en färja för 7 dollar och sen samma pris för att komma hem. Morgondagen får avgöra vad det blir helt enkelt.

Jaa jag sprang in i nithenius när jag gick över gatan i bondi om jag inte skrev om det innan, vilken liten värld.

1 kommentar:

  1. Härligt att du "hittat hem":))! Låter mysigt förfallet, förutom den polare som sover bort dagarna och krypen som kan finnas i vrårna:(. Låter lite som Cornelis W:s Brev från kolonin!Take Care Sunshine!!!!

    SvaraRadera