söndag 13 januari 2013

Melbourne dag 3

Hej hej hallå, har hunnit med att vara på Melbourne zoo och kollat, titta en ninja ! Nej det var en muslim. Varit en sväng på Ikea och handlat glögg , kalles och löksill som jag bjussade aussifolket på, glöggen gick hem...vad mer. Salsa dansat på the night Cat, frågor om hur det gick undanbedes. Idag körde vi till Brighton Beach och jag snorklade lite, en blåsfisk och några sjöstjärnor såg jag. Såg en skittuff cykel, jag tycker cyklar kan vara rätt töntiga om det inte är en uppsalacykel förstås , men hur som så fick jag en vag idé om att cykla över Asien hem. Vet inte riktigt om jag har ekonomi för det och visum och grejjer, men det hade varit roligt...fitzroy, st kilda, federation Square check, Melbourne check, ska till svenska kyrkan imorgon och köpa knäckebröd sen åker jag nog norrut till albury wodonga igen.har inga bilder på mobilen så jag lägger upp en bild på Olivia och Paula istället

6 kommentarer:

  1. Låter som om du har det ganska fantastiskt m.a.o!!! Ja Asien by bike vore säkert en upplevelse, men tror du det är nån höjdare att göra det solo? Hör det sägas att det inte är så lätt m jobb i austtalien nu, men kanske har du rätt kontakter. Asien är ju förstås billigare, men jobbchanserna troligen färre, gäller att vara strategisk :-) take Care!!!! K

    SvaraRadera
  2. Hallå! Ska du börja cykla så är du inte hemma före sommarn;) vad är det för djur som hänger under den där grenen som du fotade? Du får gärna måla några tavlor till vår lägenhet när du kommer hem;)

    SvaraRadera
  3. hej hej ja na jag tror inte cyklingen blir av :P men det hade varit en rolig sak att gora. jag vet inte riktigt vilken bild det ar du menar med djuret!? ja absolut kan jag ju gora det, sag till om ni har nagra motiv ni vill h eller natt sant

    SvaraRadera
  4. hej hej ja na jag tror inte cyklingen blir av :P men det hade varit en rolig sak att gora. jag vet inte riktigt vilken bild det ar du menar med djuret!? ja absolut kan jag ju gora det, sag till om ni har nagra motiv ni vill h eller natt sant

    SvaraRadera
  5. Har en mycket bestämd känsla av att det aldrig har varit meningen att återvända innan sommaren oavsett:-)oavsett cykel eller inte. Maj juni tidigast! Sen är frågan om man hunnit fästa sig så vid nått att man har svårt att ge sig iväg av såna skäl..... Farligt att färdas, men härligt:-/ Nån som tror mig? Kram! K

    SvaraRadera
  6. Ja vi får fundera ut något passande motiv! När ska du åka och se dig runt i Aussie? Eller har du rotat dig?;) fina djurvänner du hittat! (ödla å hund) kram frän oss

    SvaraRadera