torsdag 3 januari 2013

i swim and i swum, 3jan 23,00

Idag var det valdigt varmt och dem sager pa radion att det kanske kommer bli den varmaste sommaren sedan 1939, det kanns ju trevligt tankte den lille lapp-ungen fran islandet. idag var det otrevligt varmt och nu ar det kvall, kl23. och vi maste ha ac:n pa max inomhus for att overleva i princip, radion fortaljde aven att i South Australia, (det ar inte vart jag ar, jag ar i New South Wales eller Victoria beroende pa vilken sida av Murray river jag ar) kommer det att bli narmare 50grader varmt, det ar ju en lite skillnad om man jamfor med ryssland. det var den forsta svenska nyhet jag last sedan jag kommit hit, man surfar ju inte precis in pa aftonbladet for skoj skull, men nar jag val gjorde det sa var det minus 60 i ryssland, jaja dar ser man. jag gorde en sa kallad Float idag, det ar nar man halvsimmar i floden och later strommen fora dig nedat, en valdigt lang float blew det idag, riktigt harligt att vara i vattnet nar det ar var. jag ska nog ta en jogginrunda och hoppa i imorgon ocksa om jag hinner borja springa innan det blir allt for varmt.

Vi har gjort lite halv planer nu infor helgen, vi ska ta en kanadensare och paddla nedstroms i murray och ta med talt och mat och fiskeredskap och dylikt och leva bushlivet, detta sker troligtvis mellan lordag och sondag. eller sa ska vi aka till beechworth och leta efter guld men den ideen varkar vara forkastad, nu maste jag sova, hores! kramar pa er

1 kommentar:

  1. Hej min son!!! Låter som om du måste skynda dig åt Antarktishållet för att inte drabbas av skrynklad ödlehus av all vattenvistelse eller alternativt torka ut till en förtida åldring i New South Wales!!! Gör ni nåt nyttigt då , eller flyts det mest!?:))
    Jag har ikväll tagit ett steg in i den avancerade divisionen och blivit ägare till en Sony Android Experia, en touchtelefon! Säg nu inte vilket dumt köp det var, för det var det säkert. Men jag tog den för att den klarar omild behandling och var skön att hålla i. Så nu kan jag fortsätta fumla och tappa den omkring mig som jag kommer att göra, men också läsa dina blogginlägg på jobbet:)!Måste lära mig medan jag är lärbar! Annars är här inget nytt. Lite upplysande nysnö. Åker till Åland i helgen. Lugnt på jobbet vilket är tur eftersom vi är få som jobbar i mellandagarna och mörkret gör en pömsig!
    Ha det gott lille lappojken! Hoppas du har med dig nån sorts erfaren bushkompis o en väldigt tät tältduk!!!!Kramar!

    SvaraRadera