lördag 5 januari 2013

5jan kl21:30

Ja ni som last pa facebook sag att jag skrev att det var 43+ kl 11.30, jag kan beratta hur det gick sen, jag tror nagon sa att det var uppe i 48 men det var iaf outhardligt. det kommer tydligen vara over 40 har nu i en vecka och det aer forvanansvart ackligt i varmen. kl 18 hade inte varmen avtagit men som tur var kom det ett askovader och blixtar och dunder magiska under, det var harligt, det aangade fran asfalten och det var otroligt harligt att vara ute i regnet, jag sprang ut pa grasmattan i bara underbyxan. sen kom solfan tillbaka och vi ar tillbaka pa ruta ett nu, kl ar 21.43 nu och det lite over 30 typ och det lar bara ga ner max 5 grader, vi har last in oss i ett rum med Aircon och flaktar pa max, kalla drinkar och forsoker svalka oss. jag skulle valja att frysa till dods istaellet for att do av varme. kram pa er!

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att ni är vid liv! Håller med om att frysdöden måste vara barmhärtigare.....ändå har jag aldrig upplevt mer än plus 32, i sydfrankrike en gång:))!Hot enough!
    Månntro hur länge ni ska behöva vänta på fungerande temp? Blev inget resande för er antar jag! Ha det fint med era drinkar!Hoppas de är näringsberikade så ni inte alldeles försvinner kroppsligen:))!Kram!

    SvaraRadera
  2. Bilder på nyheterna från många storbränder i Australien och på Tasmanien! Ser väldigt ruggigt ut å nu ska det tydligen börja blåsa ännu mer och värmen bestå! Hoppas ni har en plan och någonstans att ta vägen om bränderna anfaller Albury med omnejd igen! Å som sagt, var noga med vilka kläder du har om du hamnar i släckningsjobb av nåt slag!!

    SvaraRadera