tisdag 22 januari 2013

23jan 12.00

Fortfarande alldeles for varmt. badar malar och dricker kaffe ar dert jag gor, det var askovader haromdagen, massvis med blixtar men ingen aska eller regn, valdigt underligt. sen idag hittade jag en odla med blatunga i Bills tradgard, den var stor och tuff sa jag lagger upp en bild pa den :)

jag har helt glomt bort att skriva om min nya bastis som ar en korsning mellan vad vi skulle kalla Australian shepherd och Kelpi, hon heter Coco och ar 3,5 ar gammal. hon ar kanske en av varldens snallaste hundar, faktiskt, sanning, inget lur. hon lider dock av atstorningar och ar pa en sa kallad diet...skamtet fungerar bara pa engelska sa jag kommer skriva det pa engelska nu: she's on a seafood diet, if she sees food she'll eat it. hihi fattar ni? nae men hon ater alldeles for mycket och hennes favorit ar kentucky fried chicken, hon har rymt tva ganger och gissa vart hon var...i soptunnorna pa KFC, om hon bara visste att kyckingen som ocksa bor pa bakgarden egentligen ar en KFC sa hade hon blivit tokig och atit upp den, men hon ar kompis med kycklingen eller Clementine som hon heter. Clementine ar forovrigt en mycket duktig varphona, hon bidrar till frukosten nastan varje morgon, jag har matat henne ur munnen, hon liksom pickade ut fogelfrona ur min mun som en mamma fagel matar en unge typ ;).











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar