måndag 26 november 2012

uppsala måndagen den 26 november 2012

Ja till er alla från mig alla, gojul på er! idag flyger jag iväg, 19.15 lyfter vi och sen landar vi efter en och en halv timme i Berlin, sen hoppar vi vidare mot Abu Dhabi och den resan tar typ 6 timmar, mysig...men det är på natten så då kan man iaf sova. efter det väntar en 14 timmars flygresa från Förenade Arabemiraten till Sydney, det är här det blir lite komplicerat med hur man ska gå tillväga. Vi lyfter från Abu Dhabi kl 10:10, det betyder att klockan är 7 i sverige, och 17 i Sydney, när vi landar I Sydney är tiden övermorgon kl 7.20 i Sydney och imorn' kl 21,20 i sverige, hur som helst, detta resulterar i att om jag sover på planet mellan berlin och Abu,(vilket är naturligt) så kommer jag vilja sova direkt när jag kommer fram till Sydney, och det går ju inte.

Ja men i alla fall, Hej då på er alla som jag inte hunnit säga hejdå till och så vidare, hade ju varit kul att kunna träffa alla på riktigt innan men man får inte alltid som man vill och det gör ingenting i det stora hela. Ni kan utgå ifrån att jag skulle vilja träffa just dig innan jag åkte så blir det inga konstigheter och vi behöver inte ha några hard-feelings mellan oss, jag kommer sakna just dig lika mycket som alla andra och ni betyder alla lika mycket för mig, kära vänner, bekanta, släkt och familj! now i bid you farwell and hope to see you all soon! updateringarna kommer inte komma lika frekvent men jag ska försöka, jag ska även försöka lägga upp bilder i den mån jag har internetåtkomst (för mobilbilder) och om jag hittar en dator så kommer det komma upp bättre bilder och saker antagligen. och ni som får för er att skriva sms eller ringa till mig, låt säga, t.ex på min födelsedag, om det nu är någon som gör sånt, så vill jag bara säga att mitt svenska mobilnummer slutar att vara till förfogande under perioden jag befinner mig utomlands. det är ett väldigt bra och lätt nummer så jag har inte tagit bort det helt utan det kommer finnan kvar när jag kommer hem, Jag har dock sagt upp mitt abonnemang så det kommer vara ett refillkort men men inte min poäng, poängen är att jag har med mig mitt gamla simkort och det kommer bli ogiltigt när dem skickar det nya vilket kan vara närsomhelst, men antagligen om 2 månader, så jag kommer ha mitt svenska nr som akut nödnummer om jag måste ha tag i någon vid direktlivsfara så det är trevligt om jag slipper slå på den telefonen och måste ta emot massvis med grattis sms/ vart,vad, hur gör du sms och liknande. Bara en vädjan! vill ni prata så har jag ett australiensiskt nummer som går att få om man ber om det.

till brorsan, jag sa att du kunde få min vita mössa och det står jag fast vid, den är dock inte längre kvar i Stockholm. Jag var tvungen att "låna" den när vi var på manifestationen så nu är den i Uppsala hos mormor igen, jag har även en svart/vit randig som du kan ta, dem är inte så snygg eller trevlig att ha  på sig. Dessutom tror jag det är en svart halsduk hos dig som är mormors som jag lämnade kvar där, du kan ju göra en switch om du nu åker för att hämta mössan eller annat. jag tror du äger massor av halsdukar så du behöver antagligen inte den. men annars så har jag en grå halsduk,( den ser ut som en sån där som alla ekonomer har i uppsala, you know!) den kan du få förvalta om du har behov utav det. Om ni har vinteraktiviteter inplanerade så finns det en snowboard att låna, + kläder hemma hos mamma. Du får gärna låna dem, men gärna inte min nya rocker-bräda, den gula. Burton twin:en + bindningarna som troligen sitter på den gula brädan får du nyttja. Eftersom mamma också läser detta så kan du också vara medveten om vad det är jag skriver här.  och direkt riktat till mor, jag antar att du kommer städa på vinden någonting, när du kommer att flytta mina lådor så kommer du kanske komma över en gammal metro-tidning. det står SPARA på den med gul markeringspenna men det kanske inte syns så bra, det betyder att den ska sparas, det finns nämligen en rolig bild i den på Lovisa så den får inte kastas. resten kan vi ta muntligt när vi ses snart.

ja, hej då eller vad man nu ska säga

1 kommentar: