tisdag 19 februari 2013

Fan åttionånting

Ni som.verkligen vill veta nånting här kommer sanningen ocensurerad, alla med pengar eller någon sorts makt över er kommer alltid vilja ha övertaget, det enda sättet att bryta sig.fri  är att vara herre över sig själv, att stå tillsvars för sina handlingar och vara.redo att ta smällen.  Jag vet inte hur djup detta inlägg bör vara...jag säger som så; att leva i vildmarken för att man vill, äta det man kan och fånga det som fångas kan tillhör i princip allemansrätten , och om man bytes handlar det man fångar gör detta till en engen ekonomi dock gillar staten ej detta ty det är oskattat , jag säger fånga fiska och byt och livet på jorden kan än en gång frodas, vem har bestmmt att 25.% Av det jag fångar ska gå till kånungen? Det jag har lärt mig är att det vi tar ger vi tillbaka och det vi får år det vi gett.  Jag älskar mitt hem och min härkomst , jag tar av det nya och ger rikligt tillbaka, men jag är mer än ensam om detta. Snälla människor börja inse att det är försent att tänka ekologiskt. Börja tänk vad behöver.vi, var är nödvändigt... Jag avskyr mig själv och alla er andra när jag inser att vi är slutet för oss , puss och kram. Anders

1 kommentar:

  1. Det där var tufft! Vet inte om jag fattade allt rätt,men jag får väl chansa. Det finns många livsformer att välja här på planeten. Sitt alldeles egna liv kan man välja till en ganska stor del om man är klar över spelreglerna. Jorden kan man inte förändras över en natt eller generation. Den enda valsituation vi har är att bestämma sig för vilket tåg man tänker åka på det är man har till förfogande. Sen är frågan om det räcker för en för att våga sätta barn till världen, som i sin tur ska välja både tåg och vagn! Själv tycker jag det är gott nog att stå upp för det man tror på och uppskatta det nära och vackra som finns att uppskatta i tillvaron. Jag hoppas du ska hitta den kompromissen mitt käraste barn!Man måste blunda för vissa saker för att orka kämpa för andra! Det är aldrig allt eller inget!Kram!

    SvaraRadera